Yoga i Grupp2019-03-13T18:32:53+00:00

Postural Yoga i grupp

Gruppträning är allmänt stärkande och förbättrar din hållningen på ett naturligt, avslappnat sätt. Alla typer av människor mår bra av den typen av träning och det räcker jättelångt för de flesta. Eftersom passen är konstruerade på gruppnivå kan det för vissa ge smärtlindring, funktionsförbättringar redan efter första passet medan andra får jobba en längre period. Om du har en specifik skada eller vill optimera din egen utveckling ännu snabbare är ett Individanpassat Träningsprogram att göra i hemma ett bra komplement till gruppträning.

Vilken klass ska jag välja?

I soft-passen ligger fokus på att lära din kropp att använda rätt muskler när du är stilla och i vila för att att sedan i flow-klasserna lära din kropp att jobba rätt även i rörelse och när du tar i mer.

Postural Yoga Soft

I soft-passen utövar vi övningar med djup korrigerande verkan. Fokus ligger på att balansera din kropps alla leder och få dem i rätt position. Soft-klasserna sker i lugnt tempo och är den skonsammaste formen av träning och passar de allra flesta. Därför kan du utöva dessa övningar även om du har skador eller har ont.

Denna klass är även ett perfekt komplement till alla annan fysisk träning.

Postural Yoga Flow

I Flow-passen kombinerar vi de djupt korrigerande övningar vi utövar i Soft-passen med mer utmanande övningar i rörelse. Vi utgår från solhälsningen och du får en härlig mix av traditionell Yoga och Postural Terapi. Det bästa ur två världar. Målet är att få din kropp att återfå dess naturliga balans mellan de ytliga rörelsemusklerna och de djupare hållningsmusklerna. 

Gruppträning online
Gruppträning i Örnsköldsvik

Postural mammaträning

Efter en graviditet har kroppen genomgått en stor förändring och process. I sin iver att komma tillbaka i form går många ut för hårt istället för att lyssna på sin kropp och skynda långsamt. Passa på att ta detta tillfälle att balansera upp kroppen, räta till bäcken och ländrygg och skapa en funktionell grund för resten av livet eller inför nästa graviditet!

Övningarna syftar till att korrigera hållningen och skapa muskulär balans. Du kommer snabbt känna dig stabilare, starkare och få en märkbart mer avslappnad och upprätt hållning. Grundfilosofin är att hållning ska komma naturligt, kännas lätt och avslappnad, inte vara ansträngd eller något som du aktivt måste tänka på. Övningarna är konstruerade att “kicka igång” hållningsmusklerna som på ett naturligt sätt återskapar balansen och lyfter kroppen efter en graviditet!

Kursen riktar sig både till dig som är nybliven mamma och till dig som sedan tidigare genomgått en graviditet. Små barn är välkomna att följa med på kursen.

separator

Kurser i postural mammaträning

Individanpassat Träningsprogram

För optimal skräddarsydd effekt för just dig rekommenderas ett eget individanpassat träningsprogram.  Då garanteras att du jobbar på de strukturella obalanser som är viktigast för just dig och effekterna kommer snabbt. Ett jättebra komplement till grupp-passen. Läs mer om individanpassade träningsprogram.

separator

Boka tid i Örnsköldsvik
Boka tid i Online

separator